Min kundsida

Våra vanliga frågor

FAQ: alla våra frågor och svar

  • Hur gör jag för att returnera en vara?
    Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Återbetalningen sker endast om produkterna returneras oanvända och i originalförpackningen. Lägg följesedeln tillsammans med de varor du returnerar i paketet. Om du inte längre har den, vänligen skriv ner ordernumret, ditt för- och efternamn på papper och lägg det sedan i returpaketet. Returkostnaderna är kundens ansvar.   Returen ska skickas till följande adress: Lagerservice i Nässjö AB c/o Nordic Premium Group Vallgatan 8 571 41 Nässjö
  • Har ni mottagit min retur?
    Det kan ta upp till 15 arbetsdagar innan returer når oss beroende på vald leveransmetod. När returen har mottagits av vår logistikpartner kommer vi att informeras och återbetalningen kommer att göras inom 72 timmar (beroende på bank) tillbaka till den ursprungliga inköpsmetoden.
  • Mina varor har inte kommit, hur gör jag?
    Om dina varor inte anlänt som de ska så kontakta oss via order@nordicpremium.com Har du inte möjlighet att maila (order@nordicpremium.com) oss. Vänligen ring Nordic Premium Group AB på 010-207 88 77.
  • Kostar det att skicka tillbaka en vara?
    Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka vara och priset varierar beroende på tjänsteleverantör. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
  • Kan jag göra ett byte?
    Vi kan inte erbjuda utbyten. Du kan dock returnera hela din beställning så snart som möjligt genom att följa returproceduren. När vi har mottagit den ger vi dig en återbetalning. Allt du behöver göra är att lägga en ny beställning.
  • Hur lång leveranstid har ni?
    Leveranstiden beräknas från 2-5 dagar från att ordern är lagd. I orderbekräftelsen kan man se beräknat datum och spåra paketet. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet på ordererkännandet eller så kan du komma att bli kontaktad av företaget. Vi levererar med Schenker och postnord till närmaste ombud. Andra företag kan komma att användas vid speciella tillfällen.
  • Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
    Ej uthämtade paket returneras och frakten betalas av beställaren. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-
  • Hur lång ångerrätt har jag?
    Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en speciallevererad vara börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information. Hämtar du inte ut varan i tid och återsänds paketet till vårt lager. Detta räknas som en ånger och vi kommer att debitera dig 150kr för returen. Du har inte ångerrätt om: Är varan öppnad gäller inte längre ångerrätten för din vara. Försegling avses även som en teknisk plombering då den innehåller en etikett med svensk text, vilket är lagstadgat i Sverige.   Återbetalningsskyldighet: Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.
  • Hur ångrar jag min vara?
    Låt varan gå i retur genom att inte hämta ut den går bra. Då beräknar vårt lager er retur och hanteringskostnad på 150kr. Om du ångrar ditt köp är du välkommen att skicka ett mail till order@nordicpremium.com innehållande följande:
    1. Namn och telefonnummer
    2. Ordernummer
    3. Vilken vara vill du ångra. Ange artikelnummer på varan.
    Har du inte möjlighet att maila (order@nordicpremium.com) oss. Vänligen ring Nordic Premium Group AB på 010-207 88 77 Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
  • Kan jag ändra leveransalternativet för min beställning?
    När beställningen väl har validerats kan vi tyvärr inte ändra leveransadressen.
  • Kan jag få leverans utomlands?
    Vi levererar endast inom Sverige. Däremot finns varumärket i många länder och du kan vända dig till Puressentiel i det land du befinner dig i.
  • Hittade du inte svaret på din fråga?

    Fri leverans

    Fri leverans

    Fri leverans vid köp över 500kr

    Herbarium

    Herbarium

    Lorem ipsum dolor

    Kontakt

    Kontakt

    Kontakta oss så hjälper vi dig!

    Alla våra produkter

    Alla produkter finns att hitta på hemsidan

    Cookie Consent with Real Cookie Banner